Desatoro profesionálneho demotivátora

I.

Netolerujte žiadne chyby. Každej chybičke venujte náležitú pozornosť a urobte z nej odstrašujúci príklad pre ostatných, aby sa z nej všetci poučili. Iba tak zabránite robeniu chýb.

II.

Ignorujte dobré výsledky, berte ich ako samozrejmosť. Za to sú predsa ľudia platení. Reagujte podráždene na každý drobný nedostatok. Nech si nemyslia, že práca je zábava.

III.

Pokiaľ ide o kritiku, tak nikdy nezaváhajte. Nebojte sa sarkazmov. Nezabudnite, že kritika je najlepšia cesta ku korekcii. Okrem toho, ľudia sú povinní prijímať vašu kritiku konštruktívne. Veď nie sú malé deti.

IV.

Nezabudnite sa správať za každých okolností povýšenecky. Najmä pred inými ľuďmi dávajte jasne najavo, kto je šéf a kto musí koho poslúchať. Ten krásny pocit si predsa zaslúžite. Čo ste sa museli namakať, kým ste to dotiahli až sem.

V.

Neváhajte ľuďom čokoľvek nasľubovať a vyvolávať v nich pozitívne očakávania aj keď viete, že sú falošné. Veď čo iné vám zostáva, keď okamžite potrebujete ich plné nasadenie? A potom vám už aj tak nič nemôžu. A aká je to len zábava, keď vám na to stále a znova naletia. Uvedomte si, o koľko vy musíte byť šikovneší, inteligentnejší a celkovo schopnejší ako oni, aby vám to vždy prešlo. Wow!

VI.

Bez hanby si privlastňujte výsledky práce iných. Veď bez vášho správneho vedenia by ich aj tak nikdy nedosiahli. Okrem toho, iste by ste našli viaceré chyby, ktoré pri tom urobili.

VII.

Nestrácajte čas a energiu tým, že by ste svojich ľudí v niečom podporovali, alebo ich v slabej chvíli podržali. Mohli by si na to zvyknúť a vy by ste sa nemohli venovať dôležitejším veciam. Oni sú tu predsa na to, aby podporovali vás.

VIII.

V žiadnom prípade sa nesnažte ovládať svoje emócie. Ako šéf predsa môžete kričať kedy chcete a na koho chcete. Keď je vám veselo, dávajte to jasne najavo. Nech všetci vidia, že ste milý človek. Keď máte zlý deň, buďte viditeľne podráždený, aby všetci vedeli, že vás dnes nemajú s ničím otravovať. Časté striedanie emócií iste nie je na škodu, keďže vašich ľudí udržiava neustále v strehu a neistote. Náladovosť predsa patrí k veľkému šéfovi tak, ako sako a kravata.

IX.

Mali by ste neochvejne veriť tomu, že sami najlepšie viete, čo vaši ľudia chcú a potrebujú. Určite sa ich na to nepýtajte, vniesli by vám do toho zmätok. Takáto neuvážená komunikácia by v nich mohla vyvolať milnú predstavu, že vás zaujíma ich názor. To by sa vám mohlo v budúcnosti škaredo vypomstiť.

X.

Pre váš dobrý pocit z poriadku a absolútnej kontroly stanovujte normy a smernice, ktoré nemajú pre prácu vašich ľudí žiaden význam. Nastavte a dôsledne kontrolujte množstvo detailných pravidiel. K ich dodržiavaniu ľudí donúťte, aby vedeli kde je sever.

Váš Konštantín Demotivátor